Lastega Hiinas: osa 3 (Shanghais: linn ja Disney park)

Lend Shanghaisse oli meie reisi üks raskemaid hetki, sest lapsed ei olnud maganud lõunaund ja meie lend hilines 4h. Kogu aeg lükati lendu muudkui edasi, lennujaam oli rahvast täis, ere valgus ja lastel polnud võimalik kuskil magada. Nad olid lõpuks juba nii-nii väsinud, eriti väiksem oli paras jaurakoll, aga õnneks ikkagi lend startis. Lend Shanghaisse kestis 2h.

Päev Shanghais

Shanghai on linn, mis seostub mulle piraatidega. Seal on troopiline kliima: õhk on niiske ja on väga soe (30 kraadi). Hetkega kogu keha kleepub ja juuksed lähevad krussi.

Tänapäeval on Shanghai Singapuri taoline puhas, hästi organiseeritud ja avar Aasia linn. Avalikud vetsud on puhtad ja tasuta. Erinevalt Pekingist kohtab valgeid inimesi igal sammul. Linn on hiiglasuur, nagu lõputult suur. Shanghais elab 30 miljonit inimest. See inimhulk on ettekujuteldamatu! See on Hiina suurim linn.

Olime Shanghai linnas ühe päeva, kolm päeva Disney pargis. Kõige meeldejäävamaks Shanghais olid lisaks Shanghai Disneylandi külastamisele Hiina parima tsirkuse ja Shanghai kõige kõrgema pilvelõhkuja külastamine.

Et nendeni jõuda sõitsime vee all tunnelis, kus oli samal ajal valgusshow:

Shanghai tsirkus toimus Shanghai Circus Worldis ja vaatasime 100 minutit kestvat etendust Spirit of Shanghai. VIP piletid olid super, sest saime istuda keskel esireas ehk kogu etendus oligi nagu meile tehtud. See oli parim tsirkus, mida olen kunagi näinud! Kogu lavastus, muusika, tants, trikid.. olid suurepärased! Kui kunagi elus uuesti Shanghaisse lähen, siis kindlasti tahaksin uuesti sinna tsirkusesse minna! Iga number oli v-a-i-m-u-s-t-a-v!

Teine elamus oli Shanghai pilvelõhkujasse minek. See torn, millele osutan:

Olen käinud erinevates maailma pilvelõhkujates, megatornides, aga see oli eripärane, sest sealt avanev vaade oli uskumatu: lõputu pilvelõhkujate hulk, lõputu miljonilinn igas suunas kuhu vaatad. Väikeses kvartalis elab samapalju inimesi, kui Eestis kokku.

Samuti oli väga ägeda show-na tehtud torni rappumisvastase süsteemi tutvustus. See rakendub maavärinate ja suurte tuule korral, et torn väga ei kõiguks.

Sõitsime Shanghais ringi jalgrattaga, jalutasime läbi parkide.

See tundus olevat linn, kuhu oleks põnev tagasi minna. Aga edasi suundusime linnaelust Shanghai Disneylandy.

Kolm päeva Shanghai Disneylandis

Tegu on kõige uuema ja pindalalt maailma suurima Disney pargiga olles 2-3 korda suurem kui teised maailma Disney pargid.

See on mu lemmik Disney park, kus olen kunagi käinud!!! Olen käinud USA-s Floridas neljas Disney teemapargis, Pariisis Prantsusmaal kahes pargis ja Jaapanis Tokyos. Ja seda vaatamata sellele, et pargi võimsaim sõit -Tron- oli meie külaskäigu ajal paranduses.

Shanghai Disneyland on turistina üks keerulisemaid, mida külastada, sest:

• kõik pargi piletid saab osta vaid väga lühikest aega ette interneti teel ja vajalik on Hiina mobiilinumber (kohapeal pargipileteid ei müüda, Hiina numbri saime ühes eelnevatest hotellidest väga abivalmilt administraatorilt) ja võib juhtuda, et piletid müüakse välja.
  • Disney hotelle saab broneerida vaid imelike lehekülgede kaudu (mitte booking vms)
  • Fastpasse saab osta väga lühikest aega ette (6 päeva enne)

Ööbisime Disney Toy Story hotellis, mis oli Disney multika “Leluloo” teemaline. Meil oli kauboi Woody teemaline tuba, mis meeldis lastele väga.

Kui muidu ma suur Disney hotellide fänn ei ole, siis seekord kuna läheduses tavalisi hotelle ei olnud, siis on Disney hotelli lähedus pargist tähtis. Parki ja tagasi sõitis shuttle buss u5min ja bussid käisid väga tihti isegi meiesuguste rahutute hingede arvates. Käisime lõunaund magamas hotellis. Seega oligi hotelli suureks eeliseks lähedus pargile, mis on lastega Disney pargis käies väga vajalik.

Esimesel õhtul käisime ka enda hotellis olevas Sunny Side lasteaia teemalises buffees söömas. See oli super rikkaliku valikuga! Imehea toit nii välimuselt kui ka maitselt! Pilt maiustuste lauast:

Kuna tegu on ühe suurima pargiga ja kõndimist on palju, mistõttu rentisime lastele käru. Neid saab rentida pargi väravates ja DisneyTowni alguses. Deposiit oli 50 eurot, mille sai õhtul käru tagastades tagasi, päevarent oli 5-14 eurot sõltuvalt kas võtsime ühe-või kahelapse käru. Need olid hästi kerged ja head! Ühelapse kärusid sai pargi väravates, aga neid kahelapse omasid sealt, kust viivad bussid pargist Disney hotellidesse.

See, kas saad Shanghai pargist parema või halvema kogemuse sõltub väga palju sellest, palju inimesi hetkel pargis on. Meil vedas, sest massid polnud suured (Tron oli paranduses ja kohe algavad Halloweeni pidustused ehk inimesed tõenäoliselt ei hakanud parki tulema), aga Hiina pühade ajal võivad inimmassid olla meeletud. Kõnniteedel oli küll ruumi meeletutele massidele.

Kogenud Disney parkide külastajatena teame, et suurimad massid tulevad lõuna ajal, mistõttu kui on soov palju sõitudele jõuda, siis on hea:

1. saada 1h varem parki sisse kui enamik (selleks ostsime Premier Accessi) ehk kella 8.30 asemel 7.30.
  2. Osta fastpassi taolised upgrade pargi piletid, mis võimaldavad 20-120min järjekorras seismise asemel pääseda sõidule 5-10minutiga. Hoiatan, et need on väga kallid ja annavad päeva jooksul vaid ühe kiirpassi kasutuse igale ostetud sõidule. On erinevad hinnaklassid fastpassidel olenevalt kui paljudele sõitudele paketi ostad.

Lisaks suurtele järjekordadele häirivad osasid külastajaid pargiväravate ees olevad inimesed, kes müüvad üpris pealetükkivalt kilejopesid, vihmavarju ja Disney kaisukaid. Mind nad ei häirinud. Ei märganud ma ka järjekordades trügivaid hiinlasi ega näinud kuskil inimesi, kes oleks oma lapsi suvalises kohas kakatanud.

Shanghai Disney töötajad olid võrreldes Pariisi Disneylandi töötajatega super sõbralikud! Kui nad inglise keelest aru ei saanud, siis kutsusid kellegi, kes oskas keelt ja alati aitasid. Näiteks kui söögikohas oli mitu kandikut toitudega, siis üks töötajatest tuli alati appi, et viia kõik toidud korraga lauale.

Kõige rohkem meeldisid mulle Shanghai Disneylandi sõidud! Üheks hiinlaste tingimuseks Shanghaisse Disneylandi tehes oligi see, et sõidud peavad olema teistsugused kui Ameerikas ja Pariisis. Ja enamik olid lisaks teistmoodi olemisele ka paremad kui mujal maailmas. Maailmatase on Shanghai Disneylandi Kariibi mere piraatide sõit! See on tõesti parim! Me käisime seal neli korda ja iga kord oli põnev, mis on minu arvates tase.

Seal pargis 95% sõitudest olid väga-väga head, mida ei saa öelda teiste Disney parkide kohta, kus leidub ka minu arvates seliseid “meeehhh” sõite. Shanghais olid aga kõik need keskpärased sõidud ära jäetud.

Minu top 6 lemmik sõitu seal pargis:

1. Kariibi mere piraatide sõit
  2. Rapid riveri sõit – suurim üllataja, sest ootasin tavalist kärestikul sõitu, kus saab märjaks, aga tegelikult oli keset sõitu äge üllatus.
  3. Lumivalgekese kiire ameerika mäe päkapikkude sõit
  4. Toy Story alal Woody lastesõit
  5. Alice laburünt
  6. Buzzi laseritega tulistamine

Alice laburündis meeldis mulle see, et nii Pariisis kui ka Ameerika pargis on see nii kitsas ja arusaamatu, kuhu on vaja edasi minna, aga Shanghais oli see nii avar, põnevalt tehtud ja ilus:

Meespere lemmikuks oli üks avastusala, kus sai veest välja tõmmata luukeresid ja aardeid.

Ja muidugi end jahutada:

Sarnaselt Pekingi Universal Pargile sai siingi pargis teha Shanghai Disney Resort Exploration Passporti ehk koguda eri aladelt teemakohaseid templeid ja täita ülesandeid. Suurem laps oli sellest vaimustuses! Jama oli see, et poole esimese päeva pealt kadus meil see ära ja siis pidime kogu templite kogumist uuesti alustama.

Huvitav oli kultuuriline erinevus ehk hiinlastele meeldivad hoopis teistsugused tegelased kui eurooplastele ja ameeriklastele. Nt nende lemmikud on Fluffy and Friends. Need on veidrad nõukogude aegseid kaisuloomi meenutavad tegelased, kellega kohtumise nimel on aasialased nõus olema 1,5-2h järjekorras.

Samas kui Superkangelastega kohtumisel on järjekord max 5min. Nad armastavad neid Fluffy tegelasi, sest poodides on rohkelt nende teemalist kaupa. Aasialased armastavad peakatteid, neil on iga tegelase kohta mõni tegelase pea, keda endale mütsina pähe panna. Palju oli ka pargis neid külastajaid, kes oli meigituna ja uhketes riietes koos professionaalse fotograafiga, kes neid igal sammul pildistas. Lastega oli u15% külastajatest. Erinevalt teistest maailma Disney parkidest oli palju inimesi pargis üksinda.

Huvitav on see, et erinevalt teiste maailma Disney parkidest lasti lõpushowl vaid mõned ilutulestikud. Lõpushow oli väga äge!

Kespäeval toimunud paraad oli ka korralik.

Aga millegi pärast olid teised pargis olnud show-d kehvemad kui Euroopa või USA parkides olevad.

Nt Kariibi Mere piraatide trikishow oli suures osas hiinakeelne stand-up.

Nt tansuetendusel (rhythm of ..) olid peamiselt hiinlaste lemmik Disney tegelased, keda me Euroopas ega USA-s ei tea, nt punane panda ja valge kassi multikas. Ja tuntud laulud olid nad teinud nii veidrasse aranžeeringusse, et kuidagi veidralt kõlas see kokku, nt lõvikuninga laul oli tehtud tehno rütmides.

Nt Mickey Storybook laualuetendusel lauldi tuntud Disney laule peamiselt hiina keeles ja kohati oli nii lavastus kui ka laulja väga kehvad. Nt multikast “Zootroopolis” kõlanud Shakira sisselauldud “Try Everything” laulu laulis hästi kõrge häälega peenike ja tantsuoskuseta aasialane.

Pargis on kokku 7 piirkonda:

Tomorrowland: futuristlik ala, mille arhidektuur meenutas mulle Shanghai kesklinna. Kui Buzzi tulistamissõit on Euroopa ja USA Disney parkides helge-kerge, siis siin oli see pigem sünge. Kahju, et pargi üks kiiremaid ameerika mägesid – Troni sõit – oli kinni.

Fairty Tale Land – siin alal oli hästi palju erinevaid sõite, nt Peeter Paan, Alice laburünt, Superkangelaste ala, ringkäik Disney lossis jne. Sõime seal Pinokio söögikohas. Laste toidud servereeriti kõikjal sedasi:

Imeilusad mosaiikidest tehtud pildid lossis:

Lisaks käisime superkangelaste alal kohtumas eri tegelastega. Kapten Ameerika oli eriti jutukas, palus nimetada kõigi kangelaste vapid:

Imagination Garden – seal olid klassikalised sõidud, aga omapärane ja väga ilusti tehtud oli 12 sodiaagimärgi ala mosaiigist piltidega. Seal oli ka imeilus pargi ala.

Main street – võrreldes teiste Disney parkidega oli see Shanghais väga lühike. Seal olid mitmed poed ja snäkikohad. Disney poodides on palju põnevaid mänguasju, ilusa disainiga riideid ja häid maiuseid, seega veetsime poodides uudistades samuti aega. Miky ja Minni olid ilusates aasia riietes:

Adventure land – väga suur ala, kus oli väga suur rakmetega turnimisrada ja lastele põnevad maiade teemalised väljakaevamiskohad!

Lapsed üldse ei kartnud, aga ma megalt kartsin:

Ühel päeval sadas meeletult vihma ja just siis arvas mees, et on hea mõte minna väljakaevamisi tegema:

Seal oli tiku ja taku teemaline pood, kus väiksem mängis üht õnnemängu. Seal oli ka väga maitsev snäkikoht ja söögikoht.

Piraatide ala – seal kõlas filmist “Kariibi mere piraadid” tuntuks saanud filmimuusika, seal oli pargi parim sõit, võimalus avastada piraatide laeva ja lastel avastada piraatide-mere teemalist lasteala ja ka Barbossa söögikohas käisime söömas lausa mitu korda. Sealne jäine magustoit oli imeline!

Zootroopolis – kõige uuem ala ja ülekaalukas lemmik! Seal oli ilus nii päeval kui ka õhtul. Kõlas hästi mõnus muusika, mis lõi veelgi õhustikku. Kõik oli väga detailselt tehtud ning maitsesime kõiki sealseid teemakohaseid toite. Minu ületamatu pargi lemmiktoit oli seal olev Judy tuunikala võileib. Zootroopolis on mu lemmik multikas. Enamik päevi alustasime ja lõpetasime seal. ❤️

Minu lemmik tuunikala võileib ja taustaks pass, kuhu kogusime templeid:

Hiiglaslik sõõrik:

Zootroopolis öösel:

Hiiglaslik jäätis (tegelikult šokolaadiga kaetud vahukomm- parim ja kalleim vahukomm, mida olen eales saanud!):

Kõikjal oli kasutatud suure ja väikse kontrasti:

Ka valgusfoorid eri suuruses loomadele eri kõrgusel, just need detailid tegidki selle ala eriliseks:

Toy Story – võrreldes teiste pargi aladega üpris väike. Ilusti tehtud. Seal mängis väiksem laps erinevaid õnnemänge, mis olid väga toredad. Mees pidi maitsma ka seda kooki, mis oli muideks imemaitsev:

Jalutasime ka hiiglasliku tiiru ümber järve, mis asus pargist väljaspool. Järve kaldal asus tore laste mänguväljak ning jalutuskäigule jäi ka ühe kõige kallima Disney hotellis uudistamine. Eriti meeldis lastele sinna hotelli õuealale tehtud väliala.

Kokkuvõttes oli siis Shanghais mu hetke kogemuse maailma lemmik Disney park ning üleüldse jättis Shanghai ka linnana väga hea mulje.

Edasi suundusime oma reisi lõpp-sihtpunkti: Hong Kongi.