Puhkus Pärnus (suvetrip vol 1)

Paar nädalat tagasi, kui ilmad olid aina paljulubavamad, tekkis mul soov minna Pärnusse. Ikka klassikalisel põhjusel: vaja minna Pärnu randa (päevitama), sest Pärnust ilusamat randa annab otsida: puhas, valge liiv, vetikavaba ja soe meri. Ent Pärnus on teha muudki, nt tahtsime minna Terviseparadiisi uut veekeskuse kummirõngaga toru proovima, rabamatkale, loomafarmi ja külastada Lottemaad. Kokku olime Pärnus neli päeva. Mida teha Pärnus neli päeva? Tegevust jagub!

Pärnu poole asusime teele pärastlõunase Väikemehe une ajal ning planeeritult magas ta kogu sõidu aja. Sama ka tagasiteel. Selles mõttes läks sõit väga kergelt.

Ööbisime me seekord Estonia Resort & Spa hotellis, millega jäime väga rahule. Lisaks sellele, et see asus rannast jalutuskäigu kaugusel, oli seal ka imemaitsev ja rikkalik hommikusöök, lasteala ning tore spa. Esimesel õhtul käisimegi hotelli spa-d ja saunasid avastamas. Arvasin, et tegu on väikese spa-ga, aga tegelikult oli seal suur bassein, vastuvool, mitmed mullivannid sh õues ning kaheksa eriilmelist sauna.

Kuna Väikemees läheb meil magama 19-20 ajal, siis selleks, et saaksime ise õhtul veel omaette toimetada, oli meil broneeritud tuba, kus oli võimalik magamistuba elutoast eraldada. Kuigi see oli kallim kui tavatuba, siis kokkuvõttes oli see ainuõige otsus. Ega meil eriti valikut ei olnud ka, sest muud toad olid välja müüdud- ikkagi tipphooaeg Pärnus!

Üks huvitav asi, mida saime tasuta proovida, olid Eesti firma Uneruno raskusega tekid. Mina proovisin 6kg raskusega tekki ning Sten 7kg raskusega teki all magada. Väidetavalt tuleb siis parem ja rahulikum uni- ei ole ju võimalik sellise raskuse all palju sipelda! Mina ega Sten ööune kvaliteedis paranemist ei tundnud. Pigem see isegi häiris mu und, aga põnev ikka proovida!

Teisel päeval läksime pärast Väikemehe hommikust und Lottemaale. Jõudsime sinna keskpäeval ning kuigi oli teemapargiks olemiseks ideaalne ilm (pilves ja soe), siis rahvast oli pargis üllatavalt vähe. Äkki seetõttu, et tegu oli reedese päevaga?! Igastahes oli seal tore nagu tavaliselt. Kolme tunni jooksul jõudsime vaadata etendust, süüa praadi ja jäätist ning käia läbi kõik seal olevad hooned. Lottemaa kõige paremaks osaks on aga kahtlemata sealsed tegelased, kes teevad nalja ja ilmselgelt naudivad kogu hingega sealset eluolustikku. Lottemaad nautis ka Väikemees. Oli ju kõik uus ja põnev!

C1167562-ED27-4185-B4EE-B833E5B931FE
Kõige põnevam oli Väikemehe jaoks majake, kus oli lastehoid-beebituba, sest seal olid igasugu põnevad (arendavad) mänguasjad
49B6610E-80F4-4379-AD18-2D158F7E84A3
Kellele siis ei meeldiks pista käed purskkaevu?

Edasi suundusime Riisa rabasse planeerides sõidu taas kord Väikemehe uneajale. Matkarada oli 4,8km pikk ja Euroopa rahade toel tehtult nii hea, et käruta või lapsekäruga läbi raba. Siiski otsustas Sten Väikemeest pigem süles kanda, tema ütleb, et siis on talle kõige mugavam kõike näidata. Nojah. Tee peal tegime ka pikniku ning Sten käis laukas ujumas. Kuigi tegime iga natukese aja tagant puhkepause, et Väikemees saaks raba avastada ja jalgu sirutada, siis kogu ülejäänud aja ta vigises. Ei meeldinud talle see rabaidüll.

Laudtee tegi väikese põike metsa servas

Loomulikult sisaldab üks Pärnus käik alati ka Stephani pizzat! See on vist küll söögikoht, kus on alati rahvast rohkem kui istekohti. Kuna päev oli pikk, siis tellisime pizza-d kaasa. Olid küll head!

Kolmandal päeval oli meil plaanis rannapäev. Päevitajaid jagus vaid liivadüünide vahele, sest kuigi päike paistis, oli ilm tuuline. Olime rannas ca 1h ning Väikemees oli ülimalt rahul kogu olemisega. Sten nagu tavaliselt kaevas auke ja siis Väikemees oli küll aukudes ning küll mängis kaasavõetud liivamänguasjadega. Mina sain lihtsalt olla.

1F8A9B53-99CF-4D25-9257-7ECF27C058A2
Ei tea, kuhu päikesemüts kadus?!
Mis võiks olla naljakam, kui issi käsi, mis tuleb kõrvalaugust Väikemehe auku?!

Lisaks veetsime aega ranna ääres olevas pargis, kus Väikemehel oli huvitav avastada muru, tammetõrusid ja kiikuda. Tõeline maailma avastamine, kust ei puudunud ka mulla jms maitsmine! Seal kohtasime ka paari sääske, kes tegid märkamatult sellised ampsud, et siiani on mul jalal suured sügelevad laigud! On need Pärnu sääsed alles näljased!

“Väike” sääseamps

Õhtul käisime Terviseparadiisi vee-ja saunakeskuses. Käisin seal viimati ca 10.aastat tagasi ja seetõttu olin päris põnevil kuuldes, et seal on uus toru, kus saab alla lasta istudes kummirõngal. Taipasin, et mul olid selle koha suhtes liiga kõrged ootused. Ega Pärnusse vist tõesti ei ole võimalik teha nii uhkeid saunakeskuseid, nagu tehakse Tallinnasse. Võib olla vajaks see lihtsalt renoveerimist. Saunasid oli vaid neli. Jah, saunamaailmas olevad basseinid olid võrreldes veekeskuse üldosas olevate basseinidega mõnusamad, sest seal oli vähem rahvast ja soojem vesi, aga Tartu VSpa ega Tallinna Mustamäe Elamusspaga, pole Terviseparadiisi saunad tasemelt võrreldavad.

Kuuest torust proovisin ma viite. Kuigi tavaliselt mulle kummirõngaga sõidud väga meeldivad, siis seekordne ei olnud midagi erilist. Sten käis koos Väikemehega kõigis torudes ja isegi kärestiku sõidul. Kuna mina ei julgenud viimasele minna, siis ei lubanud ma Stenil Väikemehega sinna ka esialgu minna, ent kui Sten selle korra läbi proovis, siis lõpuks oli see nende üks lemmiksõite, kus nad korduvalt käisid. Ei kujuta mina 11-kuusega koos torudest allalaskmist alla, aga kuna mina seda tegema ei pea ja Stenil tuleb see hästi välja, siis sõitku minugi poolest. Lastebassein oli pettumus – üliväike, külm (!) ja väga kloori lõhnane. Ühesõnaga on mul jälle hea meel, et seal ära käisime, aga tagasi ei läheks.

Neljandal ehk viimasel Pärnu päeval suundusime taas kord kõigepealt randa. Ilm oli tõeliselt suvine: ilma ühegi pilveta päikeseline ja soe tuulevaikne ilm. Rannas oli juba teada, mis juhtuma hakkab. Sten kaevas auke ja Väikemees oli üliõnnelikult augus endal 50 faktoriga päikesekreem peal. 😀 Loomulikult pidime ilusa ilmaga ära proovima ka merevee, mis oli 21 kraadi! See on vist maksimaalne, mis kunagi Eesti merevesi suudab soojeneda ning seal jagus meil ka pikalt toimetamist. Sten ehitas meres liivalossi ning Väikemees nautis seda lõputut sooja madalat vett. Pärnu rand on mõnus.

Sõime taas kord Steffani pizza-s, aga seekord rannapoolsemas restoranis (teine restoran on keskklinnas) ning salateid. Ka salatid on seal imemaitsvad! Pakkisime oma tavaari autosse ning tagasisõit Tallinna poole võiski alata. Tagasiteele planeerisime ka Alpakafarmi külastuse. See meeldis mulle väga! Ma ei olnud varem Alpakaid näinud, mistõttu tuli see mulle üllatusena, kui pehmed, ilusad ja sõbralikud nad on. Pilet maksis 5 eurot ning igal täistunnil toimus giidiga väike tutvustus. Juhuslikult jõudsimegi täpselt õigel ajal ning saime kõik teada, mis nende mõnusate laamasugulaste kohta teada võib saada.

B434AC2C-1106-4E8C-BEB7-0A6AAA485860
Porgandid maitsesid neile väga!

Lisaks olid seal veel ka kitsed, küülikud ja minilambad. Mu nunnumeeter oli laes. Raske on mõista, kuidas neid loomi küll süüa saab (selles talus taluinimesed enda loomade liha ei söö). Seal otsustasin, et kuigi minu viimaste aastate loomaliha söömised on piirdunud Itaalia pizzal olevate Prosciutto singi tükkidega, siis peaksin ka neist loobuma. See ei ole õige. Ma saan aru, et inimestele maitseb loomaliha ja selle vastu ei saa ükski empaatiline argument. Eks iga inimene ise otsustab enda südametunniste pealt, kuidas tema oma elu elab. Aga mina saan enda otsused ise teha. 3A54BC9B-C11C-472F-A347-747892010649

Ühesõnaga selline mõnus Pärnutrip oli meil sellel nädalavahetusel. Erinevalt eelmisest suvest, kui olin lõpurase ja vastsündinud Väikemehega kodune, siis tõotab see suvi tulla tunduvalt tripirohkem. Peagi juba Rootsi, siis Iirimaale-Šotimaale-Islandile, siis Hispaaniasse ja lõpuks ka veel pikemalt Tartus. Põnevad ajad.

Kui soovid aegsasti teada saada järgmistest postitustest, siis pane Minuperspektiivi Facebooki lehele meeldib või kliki allolevat nuppu “Jälgi” ja saad teated oma postkasti.

About the author

Comments

1. Võta või täpselt sama kava ette ja Pärnu minek! 😀 Ootan põnevusega muljeid tulevastelt reisidelt. Soovime ise samuti kunagi pisikesega Islandit uurima minna.